måndag 22 maj 2017

Min bucketlist för sommaren 2017

Som jag längtar efter sommaren! Nu när dagarna har blivit lite varmare så känns sommaren inte så långt borta längre. Jag kan inte göra annat än att börja fundera över sommarens planer. 

Jag tänkte skriva en bucketlist för vad jag vill hinna med i sommar. Men då vet vi ju också att sommaren alltid flyger iväg i raketfart och när sommaren sen är slut har man knappt hunnit med hälften av vad man hade tänkt. Men någonting av nedanstående ska jag nog hinna med. 
Sen hoppas jag också att det dyker upp många spontana saker, dom brukar alltid vara bäst.



1. Åka iväg på en resa till Bryssel. Om nu det räknas som en "sommarplan" när jag faktiskt gör det på onsdag.

2. Åka på en roadtrip med husbilen. När mamma och pappa ändå har en husbil som vi får låna, varför inte göra det?

3. Åka på en resa till Norge. Den här punkten skulle eventuellt kunna hänga ihop med andra punkten. Största frågan där är nog vart till Norge..? 

4. Resa iväg med Conny någonstans i Europa. Vi har funderat lite på Italien.

5. Göra min tävlingsdebut i styrkelyft. Förhoppningsvis kommer det eventuellt komma en styrkelyftstävling i Jakobstad under Jakobsdagarna. Jag kryssar fingrarna för det!

6. Plocka mycket bär och äpplen från gården. Vi har turen att få bo i min mormor och morfars lägenhet. Dom har haft väldigt gröna fingrar båda två så att säga, så det finns en hel del godsaker här. 

7. Spendera många varma soldagar på stranden. Även om jag inte simmar så mycket är feelisen med strand det bästa.

8. Grilla.  Med goda vänners sällskap blir det ännu bättre, kanske t.o.m ordna en grillfest?

9. Gå långa morgonpromenader i skogen tillsammans med Nelly. Innan solen har hunnit börja gassa riktigt ordentligt.

10. Dricka morgonkaffet utomhus. Jag tycker om att njuta av mitt morgonkaffe till fullo, bäst blir väl det om jag samtidigt får njuta av vädret också. 

11. Vandra. Jag och tjejerna har funderat lite på att vandra Utterleden tillsammans.




Vad har ni för sommarplaner? Berätta gärna! :)

Inga kommentarer: