tisdag 25 juli 2017

Årsmål

Nu när jag gjort min första tävling så är det väl bara att blicka framåt igen. Sätta nya mål helt enkelt. 

Tanken är att under detta år köra två tävlingar till, och så klart vill jag ju förbättra mina resultat. Så nu blir det en period med grundträning för min del, öva upp svagheterna och bara försöka bli bättre. 
I slutet av oktober ordnas det SFI-mästerskap i Jakobstad. Det är ju så nära, så det måste man ju åka på. 
Under tävlingsdebuten som jag gjorde kvalade jag in till FM som kommer att ordnas i November i Salo. Så självklart vill jag ju tävla på FM. 

Lite mål i delgrenarna under tävlingarna som jag har:
Knäböj: Här vill jag böja dubbla kroppsvikten. Alltså 120 kg
Bänkpress: Egen kroppsvikt, alltså 60 kg.
Och eftersom att jag tog SFI:rekord i de övriga grenarna så vill jag ju så klart ta sfi:rekordet även i bänken. För det skulle jag behöva lyfta 62,5 kg på tävling.
Marklyft: 140 kg skulle jag vara jäkligt glad över om jag under detta året skulle få på en tävling
Total: Att komma över 300kg i totalen. Det är inte långt borta alls, 7,5 kg bara

Så det var lite kort om målen för detta år. Sen får vi se om tävlingsglädjen håller i sig för nästa år också. Jag ville ju passa på att tävla i år när jag ännu tävlar som junior. Nästa år är det på en så mycket högre nivå när jag måste tävla i den öppna klassen. Men det lär vi ju se då.
Men är det fortfarande lika kul då som det var när jag tävlade nu så lär jag ju aldrig sluta...



Inga kommentarer: